اگر این علامت را دارید منتظر مرگ زودرس باشید
کاهش قد در میانسالی نشان دهنده افزایش خطر مرگ زودرس در زنان است که عمدتا ناشی از بیماری های قلبی عروقی است.
به گزارش منیبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک محققان سوئدی و دانمارکی دریافتند که کاهش قد در میانسالی زنان، باعث مرگ زودرس میشود.
با رسیدن به ۵۰ سالگی بسیاری از افراد، قدشان کوتاه میشود، این روند پس از ۷۰ سالگی تسریع مییابد. این عارضه بیشتر در اثر صاف شدن دیسکهای مهره ای، شکستگیهای فشاری ستون فقرات و خمیدگی ایجاد میشود.
تعدادی از مطالعات جدید، کاهش قد را به عنوان نشانهای از افزایش خطر مرگ زود هنگام بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی بیان میکنند. با این حال، تأثیر کاهش قد بر سلامت زنان به خوبی مشخص نیست.
متخصصان دانشگاههای گوتنبرگ و کپنهاگ تصمیم گرفتند که دریابند، آیا میتوان مرگ و میر بیماران را با کاهش قد پیش بینی کرد یا خیر. دانشمندان بر روی ۲۴۰۶ بیمار سوئدی و دانمارکی متولد ۱۹۰۸ تا ۱۹۵۲ مطالعه ای انجام دادند.
رشد این افراد ۲ بار اندازهگیری شد: اولین بار، زمانی که زنان بین ۳۰ تا ۶۰ سال سن داشتند و بار دوم ۱۰-۱۳ سال پس از آن. به طور متوسط ، زنان ۰.۸ سانتیمتر قد خود را از دست دادند اما تغییرات آن از ۰ تا ۱۴ سانتیمتر قابل توجه بود.
تاریخ و علت مرگ ۱۷-۱۹ سال پس از اندازه گیری دوم ردیابی شد. در طول ۱۹ سال نظارت، ۶۲۵ زن جان خود را از دست داده اند. ۱۵۷ نفر از آنها بر اثر بیماریهای قلبی عروقی و ۳۷ نفر از این تعداد بر اثر سکته مغزی جان باختند.
هر اینچ از قد از دست رفته با افزایش خطر مرگ همراه بود؛ ۱۴ درصد برای سوئدیها و ۲۱ درصد برای دانمارکی ها.
کاهش شدید قد (بیش از دو سانتی متر) خطر مرگ را به ترتیب ۷۴ و ۸۰ درصد افزایش داده بود. تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که کاهش قابل توجه قد با افزایش تقریباً دو برابر خطر مرگ ناشی از سکته مغزی و بیماریهای قلبی عروقی همراه است.
دانشمندان تأکید میکنند که هدف از این مطالعه تعیین علت مرگ و میر نبوده است.
-
1 عراقچی: تفاهمنامه اسلامآباد هیچگاه تا این حد به نهایی شدن نزدیک نبوده است
-
2 آمریکا دوباره به دیپلماسی خیانت کرد
-
3 خبرهایی از شنیده شدن صدای چند انفجار در جنوب کشور
-
4 اتحادیه اروپا، ایران را تحریم کرد
-
5 فرودگاه بنگوریون تعطیل شد
-
6 هلاکت چهار تروریست در سراوان/ یک مدافع امنیت به شهادت رسید
-
7 سپاه یک تیم تروریستی را در سراوان شناسایی و منهدم کرد
-
1 پای استدلال مخالفان توافق پیشرو، میلنگد
-
2 انتقاد تند چهره نزدیک به قالیباف از نبویان: چرا متن را دقیق نمیخوانید؟
-
3 قیمت سکه و قیمت طلا امروز شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۵ + جدول
-
4 اگر اینترنت قطع شد کجا هم را پیدا کنیم؟
-
5 قیمت دلار و قیمت یورو امروز شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۵ + جدول
-
6 جزئیات آیین وداع، تشییع و تدفین رهبر شهید انقلاب تشریح شد
-
7 افزایش دوبرابری ظرفیت ناوگان دکلهای دریایی گروه پتروپارس در خلیج فارس طی…
-
8 آمریکا ۴ - پاراگوئه ۱/ شروعی ماندگار در لسآنجلس؛ آمریکا با پوچ حسابی…
-
6 سخنگوی دولت: میدان و دیپلماسی در کنار هم از ایران دفاع میکنند
-
9 خبر مهم برای دانشآموزان: تاریخ دقیق برگزاری امتحانات نهایی مشخص شد
-
10 افزایش دوبرابری ظرفیت ناوگان دکلهای دریایی گروه پتروپارس در خلیج فارس طی کمتر از ده ماه
-
12 آیتالله آملی لاریجانی: خون شهدای جنگ ۱۲ روزه منجر به تقویت وحدت ملی شد
-
14 شیر گران شد
-
بالاخره برای کاهش وزن برنج را حذف کنیم یا نه؟
حذف نان و برنج ممکن است در کوتاهمدت باعث کاهش وزن شود، اما این روش نه پایدار است و نه لزوماً سالم.