تأکید پزشکیان و عاصم منیر بر توسعه همکاریهای راهبردی و تقویت امنیت منطقهای
رئیسجمهوری اسلامی ایران در دیدار ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان بر توسعه همکاریهای راهبردی و تقویت امنیت منطقهای تاکید کرد.
مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری اسلامی ایران، که در رأس هیئتی عالیرتبه به پاکستان سفر کرده است با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و درباره آخرین تحولات منطقهای، مناسبات دوجانبه و راهکارهای گسترش همکاریهای راهبردی میان تهران و اسلامآباد، گفتوگو و تبادل نظر کرد.
در این نشست، دو طرف ضمن بررسی روند همکاریهای سیاسی، امنیتی و دفاعی، بر ضرورت ارتقای هماهنگیهای دوجانبه در حوزه امنیت تأکید کردند.
رئیسجمهوری در این دیدار از نقش سازنده و مسئولانه پاکستان در ترویج گفتوگو، کاهش تنشها و ایجاد ثبات در منطقه قدردانی کرد و اقدامات مستمر و تشویق پاکستان به حل مسالمتآمیز اختلافات و تقویت تفاهم میان بازیگران منطقهای را در شرایط افزایش چالشهای ژئوپلیتیکی مورد تأیید قرار داد.
عاصم منیر در این گفتوگو تعهد پاکستان به صلح و ثبات منطقهای را قاطعانه توصیف کرد.
دو طرف در این دیدار بر تعهد برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و ایران و ادامه رایزنیها در موضوعات دوجانبه با هدف مشترک پیشبرد صلح، رفاه و ثبات در سراسر منطقه تأکید کردند.