- آرشیو اخبار 1
- اجتماعی 2
- پزشکی 3
بیماران قلبی این مغز را بخورند!
از گذشته تا بهحال در مورد فواید گردو صحبتهای بسیاری کردهاند و تحقیقات هم نشان داده که مصرف 45 گرم گردو بـه عـنوان بخشی از رژیم کم کلسترول به شرط اینکه کالری دریافتی افزایش پیدا نکند، باعث کاهش خطر بیماریهای قلبی- عروقی میشود.
به گزارش منیبان، مطالعات انجام گرفتـه در دانشگاه هاروارد بیانگر این مطلب است که مصرف رژیم حاوی مقادیر بـــالای مغزها خطر مرگ قـلبی ناگهانی را کاهش میدهد. علاوه بر این، بســیاری از مطالعات بیان میکنـند که مصرف مقادیر زیاد این مواد (مواد حاوی اســیدهای چرب امگا 3) خطر حمله قلبی و انسداد سرخرگها را تا 70 درصـد کاهــــش میدهد.
اثرات جلوگیریکننده و درمانی گردو ثابت شده است. پژوهشگران تاکید دارند که گردو به دلیل داشتن مقادیر معتنابهی از اسیدهای چرب با چند پیوند غیراشباع چربیهای خون را بهبود میبخشد و در کاهش دیگر عوامل خطرساز درخصوص قلب و عروق نقش دارد. نتایج این تحقیق همچنین گردو را منبع مهم فیبر، منیزیم، ویتامین B و E و دیگر آنتیاکسیدانها معرفی میکند. پژوهشگران با انجام تحقیق روی 365 داوطلب که 10 تا 25 درصد از کالری روزانه مورد نیاز خود را طی 24 هفته از گردو بهدست میآوردند به این نتیجه رسیدند که هر چه افراد مقادیر بیشتری از گردو را در رژیم غذایی خود مصرف کنند به همان میزان کلسترول بد خون آنها کاهش پیدا میکند.
این گروه از محققین تاکید دارند که اگرچه گردو خود از منابع مهم چربی بهحساب میآید، اما در عین حال کاهشدهنده عوامل موثر در بیماریهای قلبی- عروقی است. پیش از این نتایج پژوهشهای مختلف نشان داده بود که مصرف گردو خطر ابتلا به سندروم متابولیک، مجموعهای از نشانههای ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی را کاهش میدهد. گردو طبیعتی گرم داشته، تصفیهکننده خون است و سبب تحریک جریان صفرا میشود.
-
1 عراقچی: تفاهمنامه اسلامآباد هیچگاه تا این حد به نهایی شدن نزدیک نبوده است
-
2 آمریکا دوباره به دیپلماسی خیانت کرد
-
3 خبرهایی از شنیده شدن صدای چند انفجار در جنوب کشور
-
4 اتحادیه اروپا، ایران را تحریم کرد
-
5 فرودگاه بنگوریون تعطیل شد
-
6 هلاکت چهار تروریست در سراوان/ یک مدافع امنیت به شهادت رسید
-
7 سپاه یک تیم تروریستی را در سراوان شناسایی و منهدم کرد
-
1 پای استدلال مخالفان توافق پیشرو، میلنگد
-
2 انتقاد تند چهره نزدیک به قالیباف از نبویان: چرا متن را دقیق نمیخوانید؟
-
3 بازنشر پیام رهبری به مجلس در میانه مخالفت برخی نمایندگان با پیشنویس…
-
4 قیمت سکه و قیمت طلا امروز شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۵ + جدول
-
5 کانادا به شاگرد متجاوز کیروش ویزا نداد!
-
6 آمریکا ۴ - پاراگوئه ۱/ شروعی ماندگار در لسآنجلس؛ آمریکا با پوچ حسابی…
-
7 توافق میان ایران و آمریکا از راه دور امضا می شود
-
8 قیمت دلار و قیمت یورو امروز شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۵ + جدول
-
1 پای استدلال مخالفان توافق پیشرو، میلنگد
-
2 انتقاد تند چهره نزدیک به قالیباف از نبویان: چرا متن را دقیق نمیخوانید؟
-
3 آمریکا ۴ - پاراگوئه ۱/ شروعی ماندگار در لسآنجلس؛ آمریکا با پوچ حسابی آماده است
-
4 افزایش دوبرابری ظرفیت ناوگان دکلهای دریایی گروه پتروپارس در خلیج فارس طی کمتر از ده ماه
-
5 آیتالله آملی لاریجانی: خون شهدای جنگ ۱۲ روزه منجر به تقویت وحدت ملی شد
-
6 سقوط یک هواپیمای ترابری نظامی هند + عکس
-
7 سخنگوی قوه قضائیه: ۱۳۹ محکوم به اعدام مشمول عفو رهبری شدند
-
8 شیر گران شد
-
9 دلیل خطرناک بودن برخی سرطانها چیست؟
-
1 افزایش دوبرابری ظرفیت ناوگان دکلهای دریایی گروه پتروپارس در خلیج فارس طی کمتر از ده ماه
-
3 آیتالله آملی لاریجانی: خون شهدای جنگ ۱۲ روزه منجر به تقویت وحدت ملی شد
-
6 سخنگوی قوه قضائیه: ۱۳۹ محکوم به اعدام مشمول عفو رهبری شدند
-
8 انتقاد تند چهره نزدیک به قالیباف از نبویان: چرا متن را دقیق نمیخوانید؟
-
9 آمریکا ۴ - پاراگوئه ۱/ شروعی ماندگار در لسآنجلس؛ آمریکا با پوچ حسابی آماده است
-
10 ادعای وزیر خزانه داری آمریکا: توافق با ایران تا اوایل هفته آینده نهایی میشود
-
افزایش دوبرابری ظرفیت ناوگان دکلهای دریایی گروه پتروپارس در خلیج فارس طی کمتر از ده ماه
گروه پتروپارس از افزایش قابل توجه ظرفیت ناوگان دکلهای دریایی خود در خلیج فارس طی ده ماه گذشته خبر داد.