ادعای جدید آمریکا درباره ایجاد کانال ارتباطی مستقیم نظامی با ایران
«جیدی ونس»، معاون رئیسجمهور آمریکا، در گفتوگویی با «آنهرد» مدعی شد که یکی از بزرگترین پیشرفتهای حاصل از مذاکرات سوئیس، دستیابی به یک توافق اولیه برای ایجاد کانال ارتباطی مستقیم نظامی میان ایران و آمریکا با هدف جلوگیری از تشدید تنشها در آینده بوده است.
جی دی ونس در این گفتوگو که در روز پنجشنبه منتشر شده، گفت: «یکی از چیزهایی که میخواستیم از این مذاکرات حاصل شود، ایجاد یک کانال ارتباطی در طرف ایرانی برای کاهش درگیریها بود.»
ونس مدعی شد که طرف ایرانی با این پیشنهاد موافقت کرده و قرار شده که نمایندهای از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نمایندهای از سنتکام در دوحه مستقر شوند تا از طریق بسیاری از اختلافات میان دو کشور حلوفصل شود.
معاون رئیسجمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبتهای خود مدعی شد: «امارات متحده عربی - که در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بهمراتب تندروترین بوده و بیشتر از باقی کشورها حامی اسرائیل است - اکنون در حال انجام گفتوگوهایی با ایرانیهاست که پیش از این هرگز انجام نشده بود؛ از جمله گفتوگو با سپاه پاسداران درباره انواع مختلفی از مشوقهای اقتصادی.»
منبع: ایسنا