- آرشیو اخبار 1
- اجتماعی 2
- پزشکی 3
با خوردن روزانه این میوه از دیابت درامان باشید
مطالعه نشان میدهد که مصرف روزانه سیب میتواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 36 درصد کاهش دهد.
به گزارش منیبان به نقل از دیلیمیل، مطالعه نشان میدهد که مصرف روزانه سیب میتواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۶ درصد کاهش دهد.
محققان عادات غذایی ۷ هزار داوطلب را بررسی کردند و دریافتند، مصرف دو میوه در روز میتواند خطر دیابت را به میزان قابل قبولی کاهش دهد.
نتایج تحت نظر قرار دادن بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ داوطلب که در یک مطالعه دیابت و چاقی در استرالیا شرکت داشتند، اطلاعاتی جدید درباره لزوم مصرف روزانه سیب ارائه کرد.
تیم تحقیقاتی دانشگاه ادیث کاوان در پرت استرالیا کشف کرد، افرادی که دو میوه کامل مصرف میکنند اما از نوشیدن آب میوه خودداری میکنند یک سوم کمتر از کسی که از مصرف میوه جلوگیری می کند، به دیابت نوع 2 مبتلا میشوند.
در این مطالعه داوطلبان با مصرف انواع مختلف میوهها از جمله سیب، موز، پرتقال، هلو، گلابی و آلو تحت بررسی قرار گرفتند؛ کاهش خطر فقط برای میوههای کامل اعمال میشود، یعنی فرد هر قسمت خوراکی میوه مانند پوست آن را نیز مصرف میکند که حاوی بخش زیادی از مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی است.
به گفته محققان، حدود ۴۶۳ میلیون بزرگسال در سال ۲۰۱۹ با دیابت زندگی میکنند و انتظار میرود این رقم تا سال ۲۰۴۵ به ۷۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.
این یافتهها نشان میدهد یک رژیم غذایی سالم و سبک شامل مصرف میوه های کامل یک استراتژی عالی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت است.

تخمین زده می شود ۳۷۴ میلیون نفر در معرض خطر افزایش ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.
منبع:فارس
-
1 عراقچی: تفاهمنامه اسلامآباد هیچگاه تا این حد به نهایی شدن نزدیک نبوده است
-
2 آمریکا دوباره به دیپلماسی خیانت کرد
-
3 خبرهایی از شنیده شدن صدای چند انفجار در جنوب کشور
-
4 اتحادیه اروپا، ایران را تحریم کرد
-
5 فرودگاه بنگوریون تعطیل شد
-
6 هلاکت چهار تروریست در سراوان/ یک مدافع امنیت به شهادت رسید
-
7 سپاه یک تیم تروریستی را در سراوان شناسایی و منهدم کرد
-
1 نخستوزیر پاکستان از امضای الکترونیکی توافق صلح طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد
-
3 ترامپ: توافق با ایران فردا امضا خواهد شد و تنگه هرمز نیز باز میشود
-
5 «سلیمی» و «گودرزی» حضورشان در تجمع مخالفت با توافق احتمالی را تکذیب کردند
-
6 سیدحسن خمینی: در شرایط موجود، از مسیر دعوا و سخنان تند به جایی نمیرسیم
-
7 پزشکیان: جنگ ۱۲ روزه اثبات کرد وقتی پای ایران در میان باشد، ما یک ملت و…
-
1 شوهرم را در چادر سفری به آتش کشیدم!
-
2 اگر اینترنت قطع شد کجا هم را پیدا کنیم؟
-
3 شرط بازنشستگی تا قبل ۵۰ سالگی چیست؟
-
4 جزئیات آیین وداع، تشییع و تدفین رهبر شهید انقلاب تشریح شد
-
5 افزایش دوبرابری ظرفیت ناوگان دکلهای دریایی گروه پتروپارس در خلیج فارس طی…
-
6 برف بهاره در راه کشور
-
7 نخستوزیر پاکستان از امضای الکترونیکی توافق صلح طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد
-
8 بالاخره برای کاهش وزن برنج را حذف کنیم یا نه؟
-
1 نخستوزیر پاکستان از امضای الکترونیکی توافق صلح طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد
-
2 ترامپ: توافق با ایران فردا امضا خواهد شد و تنگه هرمز نیز باز میشود
-
3 کسی فریب وحدتشکنان را نمیخورد
-
4 «سلیمی» و «گودرزی» حضورشان در تجمع مخالفت با توافق احتمالی را تکذیب کردند
-
5 سیدحسن خمینی: در شرایط موجود، از مسیر دعوا و سخنان تند به جایی نمیرسیم
-
6 پزشکیان: جنگ ۱۲ روزه اثبات کرد وقتی پای ایران در میان باشد، ما یک ملت و یک قلب تپندهایم
-
7 ماجرای اتفاق شوکهکننده در نزدیکی کمپ تیم ملی چیست؟
-
8 از چه زمانی باید با کارت بانکی بنزین بزنیم؟
-
9 وضعیت نگرانکننده منابع آبی تهران
-
2 «سلیمی» و «گودرزی» حضورشان در تجمع مخالفت با توافق احتمالی را تکذیب کردند
-
4 سیدحسن خمینی: در شرایط موجود، از مسیر دعوا و سخنان تند به جایی نمیرسیم
-
5 ترامپ: توافق با ایران فردا امضا خواهد شد و تنگه هرمز نیز باز میشود
-
8 پزشکیان: جنگ ۱۲ روزه اثبات کرد وقتی پای ایران در میان باشد، ما یک ملت و یک قلب تپندهایم
-
9 نخستوزیر پاکستان از امضای الکترونیکی توافق صلح طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد
-
از چه زمانی باید با کارت بانکی بنزین بزنیم؟
معاون سیاستگذاری سازمان بهینهسازی گفت: طرح سوختگیری با کارت بانکی تیرماه امسال به صورت پایلوت آغاز میشود.